Toegankelijkheid praktijken overdag

 
 
De bereikbaarheid en toegankelijkheid van praktijken overdag heeft invloed op de drukte op de huisartsenpost in de avond-, nacht- en weekenduren. Hier leest u voorbeelden van hoe u de bereikbaarheid en beschikbaarheid van uw eigen praktijk verder kunt verbeteren.
Acute zorg en ANW-zorg

Afspraak met huisarts over consult

HAP Hellegat heeft met huisartsen de afspraak dat ze elke dag in hun ochtendspreekuur ruimte houden voor één consult vanuit de ANW. Op deze manier kan de post een patiënt die niet direct gezien hoeft te worden een consult geven bij de eigen huisarts.
Lees verder

Acute zorg en ANW-zorg

Bereikbaarheid en beschikbaarheid

De LHV richtlijn Bereikbaarheid en beschikbaarheid beschrijft de uitgangspunten rondom bereikbaarheid en beschikbaarheid van de voorziening huisartsenzorg. De Toolkit bereikbaarheid ondersteunt in de praktische uitwerking van de richtlijn.
Lees verder

Digitale toegankelijkheid

Huisarts Vladan Ilic runt een duo-praktijk met bijna 3000 patiënten, Westerdokters in Amsterdam. De praktijk gebruikt onder meer een webapplicatie met diverse diensten en TeleQ voor terugbellen. 
Lees verder

Telefonische bereikbaarheid verbeteren

De Stichting Georganiseerde eerstelijnszorg Zoetermeer (SGZ) nam het initiatief om de telefonische bereikbaarheid overdag van de huisartsenpraktijken in Zoetermeer te verbeteren.
Lees verder

Telefoondruk verminderen met TeleQ

SGE in Eindhoven implementeerde de applicatie TeleQ in haar elf gezondheidscentra. Een patiënt die belt, krijgt via een keuzemenu een aantal opties voorgelegd. Een deel daarvan wordt elektronisch afgehandeld.
Lees verder